Inbjudan till KM med utmaningen "Hur lång är sträckan?"

Inbjudan till Klubbmästerskap 5/11 och utmaningen "Hur lång är sträckan?"

Aktiviteten är även öppen för icke medlemmar!

Utmaningen går till såhär:

Du kommer att rida en markerad bana i skogen. När du kommit i mål ska du ange hur lång du tror sträckan du ridit var. Sträckan är någonstans mellan 11-20 KM.

Mobiltelefoner får tas med men ska enbart användas vid nödfall, man får inte använda sig av GPS eller liknande. Utmaningen syftar till att träna sin förmåga att uppskatta sträckor utan GPS.

Anmälan & bangenomgång: kl. 09.30.

Start KM: kl. 10.00

Start icke medlem: 10:15

Plats: Magasinvägen 6, 54694 Undenäs

Banans karaktär:

Grusväg blandat med stigar

Parkering kommer ske på grus och asfalt, var noga med att städa upp efter dig och din häst. Det kommer att finnas en kärra och grep att mocka med.

Framridning sker på en mindre grus yta, man kan även rida fram på gatan som är i anslutning (asfalt). Medtag eget vatten till hästarna.

Anmälan & betalnings info:

Anmälan sker via sms till Wilma Kjellqvist, 0761076835. Skriv ryttaren och hästens namn i sms:et och ange om du tänkt delta i KM. Anmälningsavgiften betalas med swish till Nerikes distansryttarklubb 1231949189, ange ryttaren och hästens namn. Du räknas som anmäld först när betalning skett. Återbetalning sker endast om aktiviteten ställs in.

Kostnad:

Medlem – 100kr

Icke medlem – 200kr

I anmälningsavgiften ingår en deltagarrosett som delas ut på plats!

Sista anmälningsdag: 29/10

Vid färre än 10 anmälningar förbehåller sig arrangören rätten att ställa in.

Är du lite hungrig efteråt?

Ubbes grill kommer finnas på plats och sälja lunch, även kaffe finns att köpa!

Förslag från menyn:

Hamburgare med bröd, pommes, mos

Kebabtallrik/Kebab i bröd

Korv med bröd

Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Wilma Kjellqvist, 0761076835.

Svar på vanligt förekommande frågor:

• Hästar födda 2019 får starta.
  • Ryttare skall bära godkänd hjälm, skor/stövlar med klack eller om annan sko används krävs säkerhetsstigbyglar.
  • Säkerhetsväst är obligatoriskt för ryttare upp till 18 år. Sporrar och spö är inte tillåtet.
  • Hästen får ridas i valfri utrustning (dock ej barbacka, martingal med löpande ringar är den enda tillåtna hjälptygel och tyglar får ej vara delade).
  • Omyndig ryttare deltar på målsman eller annan vuxens ansvar!
  • Barn under 8 år måste ha ledsagare bestående av fotgängare, löpare eller cykel. Alla ekipage får ha ledsagare. Motordriven ledsagning eller ledsagning från annan häst ej tillåten!

KLUBBMÄSTERSKAPS INFO!

Prisutdelningen sker när alla medlemmar som deltar  i mästerskapet har kommit i mål. Placeringar koras utefter hur nära du gissar rätt på sträckan i mål.

Vid lika svar kommer det avgöras med utslagsfrågor!

🥇- Startavgift på valfri tävling upp till T50

🥈- Medlemsskap i NDRK 2024